6:30 - 8:00 Schodzenie się dzieci - stosowanie form powitania z rodzicami, dziećmi. Zabawy według pomysłów dzieci indywidualne, w parach, dowolnie dobranych grupach z wykorzystaniem dostępnych zabawek, układanek, gier itp. lub inspirowane przez nauczyciela. Prowadzenie obserwacji pedagogicznej przez nauczyciela oraz jej dokumentowanie. |
8:00 - 8:30 Zabawa ruchowa / ćwiczenia poranne oraz czynności higieniczne niezbędne przed posiłkiem - systematycznie stosowane prowadzące do nawyku. |
8:30 - 9:00 Śniadanie. Przestrzeganie zasad kulturalnego zachowania w trakcie jedzenia, zachęcanie do samodzielnego spożywania posiłków i postrzeganie go, jako źródła zdrowia i witamin. |
9:00 - 9:30 (dzieci młodsze) / 9:00 - 10:00 (dzieci starsze) Zajęcia edukacyjne realizowane zgodnie z zadaniami podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz realizowanego programu wychowania przedszkolnego, zajęcia i zabawy rozwijające różnorodną aktywność dziecięcą: plastyczną, muzyczną, ruchową, poznawczą, matematyczną. |
Po zajęciach edukacyjnych do 11:30 Zabawy spontaniczne na placu przedszkolnym, spacery, obserwacje przyrody i otoczenia itp. Zwracane uwagi na bezpieczeństwo oraz przewidywanie następstw niewłaściwych zachowań. Swobodne zabawy w przypadku niesprzyjającej pogody w sali gimnastycznej lub grupowej. |
11:30 - 11:40 Przygotowanie do obiadu - przestrzeganie konieczności niezbędnych czynności higienicznych przed posiłkiem, zabawa wyciszająca dzieci. |
11:40 - 12:00 Obiad. |
12:00 - 13:45 Grupy młodsze: leżakowanie. Pozostałe grupy: 1. Odpoczynek dzieci w atmosferze wyciszenia i relaksu; słuchanie bajeczki czytanej przez nauczyciela, audiobooka, muzyki relaksacyjnej, bajkoterapia, itp. dbanie o higienę psychiczną dzieci. 2. Zabawy ruchowe, muzyczne, rytmiczne, swobodne; zabawy inspirowane zajęciami przedpołudniowymi, wynikające z zainteresowań dzieci; zabawy na placu przedszkolnym, zajęcia dodatkowe, zajęcia z zakresu pomocy psychologiczno - pedagogicznej, swobodne zabawy wynikające z zainteresowań dzieci, indywidualna praca wyrównawcza. |
14:00 - 14:15 Podwieczorek. |
Od 14:15 do zamknięcia przedszkola Stwarzanie możliwości do udziału dzieci chętnych w proponowanych przez nauczyciela zabawach plastyczno-konstrukcyjnych, literackich, umysłowych itp. Kończenie prac rozpoczętych w ciągu dnia, praca indywidualna z dziećmi wymagającymi wsparcia w określonych obszarach. Utrwalanie treści poznanych w ciągu dnia, np. piosenek, wierszy. Zabawy spontaniczne w sali oraz na placu przedszkolnym. Rozchodzenie się dzieci. |